Skip navigation

So Nice To Meet You

Claire in New YorkWie zou nee zeggen tegen een ontmoeting én interview met Sarah Jessica Parker? Ik duidelijk niet, en dus spring ik samen met een paar Nederlandse collega’s in KLM Boejing zoveel op weg naar New York. SJP Lanceert in augustus haar nieuwe geur, waarover ik voor de rest niets zal vertellen om het geheel een beetje mysterieus te houden (en omdat ik het niet aan de stok wil krijgen met de Nederlandse pr-verantwoordelijke). Ter ere van haar nieuwe kindje wordt een feestje georganiseerd in de Union Square Ballroom, alwaar we door een Yellow Cab worden afgezet, waarna we ons in onze feestoutfit richting ingang begeven onder kreten van jonge en opgewonden new Yorkers ‘Yoo maaan, I just saw Sarah Jessica Parker getting out of her car! Maaaan! And she’s in there now!’ Yep, en wij ook!
Een feestje zonder eten kan niet, dus terwijl wij het voorgerecht oppeuzelen (een heerlijk slaatje met gebakken peertjes en nootjes), kregen we het gezelschap van Sarah jessica. Ik had verwacht dat ik me toch wat zenuwachtig zou voelen en behoorlijk onder de indruk zou zijn, want er is toch maar één Carrie Bradshaw! Maar terwijl alle genodigden rustig verder eten, blijk ook ik verrassend kalm.
Tijdens het hoofdgerecht (boontjes, puree en gebraden kip: back to basics and I love it!) gaat ze aan iedere tafel gedag zeggen maar o helaas; net voor het dessert moet ze zich gaan klaar maken voor de interviews, terwijl ze onze tafel nog niet bezocht had! Het dessert is lekker maar calorierijk(American cookies, aardbeien met een chocoladelaagje, truffels en koffie). Calorieën tellen is niet bepaald aan de orde en de Nederlandstalige delegatie (including moi) liet zich gaan. Niet dat de porties van die aard zijn om je ook echt mee vol te proppen.
En dan, na nog een uur wachten: ‘the’ sign: tijd om even achter de schermen te duiken voor ons interview. Drie keer diep ademhalen en de jurkjes nog eens recht trekken en hop, daar gaan we. ‘Hi, How aaaare youu??? Soo niiice to meeeet youuuuuu’ begroet miss Parker ons op z’n Amerikaans. Alsof het haar ene sikkepit kan schelen wie we zijn, waar we vandaan komen en wat we willen. We spelen het spel mee. En ow, nice to meet you! Tijdens het interview blijft haar executive director aan haar zijde, en vindt ie het nodig om af en toe tussen te komen in het interview. Zijn gebrek aan humor en wat stijve uiterlijk maken hem niet meteen populair, maar gelukkig zit Sarah Jessica Parker iets hoger op de thermometer. Een vriendelijk en vrolijk mens, en (gelukkig!) geen hersenloze hollywoodchick. Of ze na afloop nog even met mij op de foto wil? Hmm, toch niet. (met de smoes: ‘I’m sorry, they’re not letting me’ waarbij ze naar de muur wees). Dan mijn exemplaar van Elle België maar overhandigen. ‘Oooooooo, thank youuuuuuuuuu!’ kwijlt ze weer. En op mijn opmerking dat ze daarmee Nederlands kan leren, zei ze ‘O, yes, but Dutch is a very difficult language.’ Well, yes indeed! En dat terwijl de meeste Amerikanen niet eens weten waar België ligt (‘is it the capital of Europe?’) Eentje om te herinneren, die ontmoeting met Sarah Jessica parker! Met nederlandse collega Jolanda

In Juni komt Sarah Jessica Parkers kledinglijn Bitten uit bij de warenhuisketen Steve & Barry’s. Het gaat om een collectie American Sportswear die ook voor stervelingen zonder sterrenbudget betaalbaar is.

Plaats een reactie

Required fields are marked *
*
*

