Skip navigation

Zeg niet te gauw ’t is weer een vrouw!

foto_cooper1.jpg
Afgezaagde vrouwenclichés blijven het bloed vanonder onze professioneel gemanicuurde vingernagels halen! Net nu we hebben bewezen (zie de statistieken van verzekeringsmaatschappijen) dat we kunnen parkeren als een man, net zo gezwind kunnen optrekken aan de rode lichten en de bochten nemen met de stuurvaardigheid van een autocoureur, worden we om de oren geslagen met zogenaamde vrouwvriendelijke wagens. Voor mij zijn het gemotoriseerde winkelkarretjes waar net een boodschappenmand en een kinderwagen in past.

Waarom zouden wij ons tevreden moeten stellen met de trage koekendozen die de mannelijke marketeers ons zo graag willen verkopen? Volgens hun doelgroepanalyses zouden wij in zwijm moeten vallen voor een schattig liefst multicolore koetswerk, moeten wij ze op onze blote knieën bedanken voor de vereenvoudigde boordcomputer en moeten we in de zevende hemel zijn met de vrouwvriendelijke gadgets? Sorry, wij willen geen extra make-upspiegel of een stoelbekleding met pastelkleurige bloemetjes. En we willen vooral niet in het vakje ‘vrouw’ gestopt worden. Doe mij maar een pittige sekseloze auto waarmee het lekker cruisen is.
Ik ging op zoek naar een auto die zowel bij vrouwen als bij mannen scoort en kwam uit bij de Mini. Een beetje snob misschien, maar ach, zijn koplampen keken me zo vertederend aan. Voor ik het wist zat ik achter het stuur voor een testrit, maar eens op de baan bleek dat ik me redelijk had laten misleiden door zijn sympathieke uiterlijk want ‘Wow, dit gaat vooruit, man!’ En ik voelde me ook redelijk bekeken in mijn geleende coole m’as-tu-vu-voiture.
Of is dat misschien het fun-aspect waar ze het in de radiospots voor Mini altijd over hebben?

One Comment

  1. kellyderiemaeker
    Posted maandag, 14 mei 2007 at 16:54 | Permalink

    Geen idee, maar wij hebben ons net een rode Mini Cooper aangeschaft, en ik voel me best cool, ja. 8)


Plaats een reactie

Required fields are marked *
*
*

