Skip navigation

Auw-bag

De Tas op de weegschaalOké, dit is niet de plaats noch de tijd om mijn persoonlijke kwalen en bobo’tjes te outen, maar ik doe het toch. De bobo in kwestie is een bobbel op mijn schouder, pijnlijk wanneer ik hem aanraak en soms ook wanneer ik hem niet aanraak. Wekenlang heb ik er niet bij stilgestaan, maar nu ie zich steeds meer laat voelen, heb ik ontdekt waar ie vandaan komt. De Tas.
Inderdaad. Sinds enige maanden heb ik een extra lager dan large tas, een van het trendy doch extreem betaalbare type, maar dat terzijde. En I luv’ it. Niet alleen de looks, maar vooral het feit dat ik al-wat-ik-op-een-doorsnee-dag-wil-meezeulen in die ene tas kan krijgen. Ik heb het dan nog niet eens over ‘proppen’, neen, gewoon ‘glijden’: boeken, tijdschriften, toilettasje, fototoestel, agenda en meer dan dat. Moeiteloos glijdt het er in, zonder dat de zak in kwestie – zoals met de kleinere exemplaren wel eens wou gebeuren – uit haar naden barst.

En oké, toevallige passanten willen ze wel eens verwarren met een kantoorpapierbak, en om iets terug te vinden zou ik beter ook een zaklamp meezeulen, maar zelf ben ik er intussen serieus aan gehecht geraakt, aan De Tas. Alleen… Nu is er dus de schouderbobbel. En de bobbel, die is te wijten aan het intensief gebruik van De Tas.

Vanochtend ben ik de confrontatie aangegaan. Heb De Tas op de weegschaal gedropt. Het verdict: 5,4 kilo. Dat zijn dus vijf dozen melk, drie anderhalve literflessen water of minstens dertig Jonagold appelen die elke dag aan dat ene schouderbeentje hangen. En daar is dus die bobbel beginnen groeien.

Een troost: ik ben niet alleen. En mode kan blijkbaar nog op andere manieren de gezondheid schaden, aldus de dokters van deze wereld. Zij trekken al langer van leer tegen hoge hakken, zware oorbellen, strings en corrigerend ondergoed, en nu dus ook tegen de XXL-bags.

Twee vragen toch nog. Eén. Gaat die bobbel ooit nog weg? Twee. Waar liet ik al mijn spullen toen ik nog een kleine tas had?

One Comment

  1. geoffroy
    Posted zondag, 20 mei 2007 at 17:14 | Permalink

    Lieve, voici le lien rss (je crois😉 merci

    feed://ellebelgique.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss


Plaats een reactie

Required fields are marked *
*
*

