Skip navigation

Voer voor discussie: de bikiniwax-gêne

epilatie.jpgIn het hoofdstuk ‘uit het leven gegrepen weekendse blogposts’ is het deze week de beurt aan de bikiniwax-gêne. Qué? Welja, wat trek je aan, wat houd je aan, wat doe je uit bij het halen van een bikiniwax? Geef toe, het is altijd een voorwerp van inwendige discussie, vooral wanneer je, zoals ik, wel eens van het ene schoonheidsinstituut naar het andere wil hoppen.
In mijn eerste bikiniwax-jaren was het bijvoorbeeld bon ton om je eigenste ondergoed een paar centimeter op te schuiven zodat warme was of suikerbal hun weg konden vinden zonder al te veel textielbeschadiging. Een paar sessies later werd ik klant aan huis bij Biguine, waar ik steevast een papieren string kreeg aangereikt. Groot was dus mijn verbazing toen ik vandaag in een compleet ander beautyhuis op mijn mededeling ‘dat ik weliswaar een shortje droeg maar een oude string bij me had’ de repliek kreeg: “ja maar doe toch gewoon dat shortje uit”.

Ik beken. Ik moest effe slikken.

Op zich natuurlijk logisch. Waarom zitten prullen, prutsen en schuiven met een stuk ondergoed wanneer het zoveel makkelijker zonder kan? Ergens doet die textieltruc ook wel denken aan de internaat-kattenwasjes die onze grootouders kregen, met nachthemd en al het bad in, en met de instructie om “vooral niet onder de stofjes te komen”!

En toch. En toch. Me in mijn halfnakie kapselgewijs laten bijwerken door een mij compleet onbekende dame.. Ik weet het zo niet. Oké, ze was routineus, en oké, ze zal zoiets wellicht zevenmaal per dag doen, en oké, wat is het verschil met een gynaecoloog?
Allemaal waar. Maar toch. Feit is en was: ik had last van gêne. Verlegenheid. ongemakkelijkheid.

Voer voor discussie, lijkt me zo. Graag jullie ervaringen, meningen en – ik zet me schrap – verwijten! Post ze hieronder.

One Comment

  1. Onnozelaar
    Posted zondag, 3 juni 2007 at 11:03 | Permalink

    Zelfs bij een gynaecoloog heb ik het lastig daarin. ’t Is altijd raar als er iemand die je niet kent daar down under gaat ookal hebben die puur professionele redenen. Brr.


Plaats een reactie

Required fields are marked *
*
*

