Skip navigation

Shortcut to a new look

carre.jpg
I did it! Het idee zat al even in mijn hoofd, alleen, zoals het zo vaak gaat, kwam het er maar niet van. Tot gisteren. Mijn schouderlange lokken zijn gereduceerd tot een Mireille Mathieuke, al houd ik het zelf liever op een Amélie Poulinke. Wat vooraf ging: beautycollega Laurence had nog een persuitnodiging om de nieuwe kapseltrends van Lawrence Kazan te gaan ondekken, met als niet te versmaden extraatje een verwen- en knipbeurt van de kapper himself. Een ‘kapoholic’ als ik hoeft daar geen twee keer over na te denken en is zelfs bereid om er de zenuwslopende compleet uitgeregende ochtendfiles richting Brussel voor te trotseren. Na een chocoladebruine kleuring met hier en daar een subtiele koperkleurige mêche, was het grote knipmoment aangebroken. ‘Doe mij maar een loodrechte, grafische carré met korte froufrou’. De woorden waren eruit voor ik kon nadenken en het was nog sneller geknipt dan ik het kon uitleggen. Met haar krijg je geen tweede kans. Eraf is eraf. Twee minuten later ging mijn paardenstaartje netjes de vuilbak in en reed ik met een ontmantelde nekpartij terug richting redactie. In tegenstelling tot mijn gevoel, waren de reacties eensluidend positief. Ik meen me zelfs vreugdekreetjes te herinneren van mijn modecollega, die me deze look al wekenlang probeerde aan te praten. Blijkbaar vindt iedereen dat ik precies het perfecte kopje heb om zo’n helmpje te dragen. Alleen hoort er nu ook wat rode blush op mijn ‘pommettes’, en doe morgen eens wat knalrode lippenstift op… Nu moet ik er dus voor zorgen dat mijn make-up bij mijn kapsel past en bij mijn kleren en… Of hoe een ander kapsel een totale metamorfose wordt. Tip voor wie ook eens in de kijker wil lopen: meet jezelf een korte gestructureerde carré aan. Succes gegarandeerd!

Plaats een reactie

Required fields are marked *
*
*

