Skip navigation

toetjestijd

dessertEen dessert is met voorsprong mijn favoriete manier van eten naar binnen werken. Ik sta er dan ook om bekend gilletjes te slaken als iemand me vertelt dat er op het einde van het trouwfeest dessertbuffet wordt aangerukt. Echt duur zijn die desserts doorgaans niet, en dankzij een nieuwe lijst van Forbes weet ik nu wat ik in dit leven al allemaal heb gemist door niet stinkend rijk te zijn. De Golden Oppulence Sundae van Serendipity 3 in Manhattan, bijvoorbeeld, inclusief vijf bolletjes vanille-ijs uit Tahiti, een stukje bladgoud van 23 karaat en afgewerkt met de meest verfijnde chocolade ter wereld. Prijs: zo’n duizend dollar. Dat is nog niets in vergelijking met het allerduurste dessert van de wereld: voor zo’n 14500 dollar kan je je smaakpapillen trakteren op een Fortress Aquamarine, een dessert dat er eerder uitziet als een kunstwerk dan als iets eetbaars. Enkel te koop in Sri Lanka.

Plaats een reactie

Required fields are marked *
*
*

