Skip navigation

dat wordt een mooie zomer

img_0508.jpgimg_0509.jpgimg_0510.jpgimg_0511.jpgimg_0512.jpgimg_0516.jpgimg_0519.jpg

Omdat de seizoenen in modeland anders vallen dan in de echte wereld, treinden we gisteren naar Parijs om daar de lente- en zomercollectie 2008 van Zadig&Voltaire te bekijken. Of liever te bewonderen, want, onze professionele objectiviteit even buiten beschouwing gelaten, de stijl van het franse merk kan me al een tijdje meer dan bekoren. Het opgedaagde perspubliek ging Frans hip gekleed, een beetje rock ’n roll, een stukje nonchalance, een vleugje vrouwelijke klasse, en het voltallige stylistenteam van Zadig, dat schijnbaar uit een of andere modellenwedstrijd is weggeplukt, droeg hun eigen ontwerpen. De kleurrijke zomercollectie wekte in mij meteen de drang op om naar Ibiza te verkassen, en ik heb, nu ik er toch was, mijn tas voor volgende zomer al uitgekozen. “This is the Beat generation” zeggen ze bij Zadig&Voltaire over hun nieuwste collectie, ik voel best wel aangesproken. Zwierige jurken in luchtige stoffen, grungy T-shirts in zomerkleuren, gebatikte T-shirts en tassen, de seventies zijn absoluut back in town. Het belooft een vogelvrije zomer te worden.

Plaats een reactie

Required fields are marked *
*
*

