Skip navigation

De Modeweken (4): Lut Uit Milaan

00050m.jpg

Er zijn geen zekerheden in de mode, ieder seizoen heeft zijn toppers en
sissers. Zo hadden ze de zaal voor Gucci gisteren amper gevuld gekregen met geeuwende toeschouwers (terwijl er enkele jaren geleden voor Tom Ford het nog stevig drummen was voor een plaatsje). Vaste waarden als Dolce&Gabbana, Roberto Cavalli en zelfs Versace trekken dan weer grote groepen geïnteresseerden. En vooral die huizen die hippe jonge ontwerpers binnenrijven om het merk weer een sexy oumph te geven. Zo ontwerpt Rifat Ozbek voor Pollini en wist Pucci niemand minder dan de Britse Matthew Williamson te strikken. En die laatste weet precies hoe het jetsetmerk uit de Sixties nieuw leven in te blazen.

Een half uurtje voor het défilé kuiert hij rustig tussen de rekken met
kleren en vind ik hem bereid voor een babbel. Hij draagt een knalgele trui en paarse sjaal. “Kleur is licht, zwart is zwaar’ antwoordt hij, wanneer ik hem vraag hoe het hem bevalt om voor Pucci te ontwerpen. “Ik heb alle prints zelf getekend,” vertelt hij opgetogen. “Eens je de formule beet hebt, één felle
kleur, één zachte, wat wit, grijs en zwart, ben je vertrokken. Dit seizoen
werkte ik rond het thema van bergkristallen en bracht ik wat volume in de doorgaans
geometrische belijning.” De ei-vorm geeft een extra luxegevoel aan de sportieve skisilhouetten. Door de motieven iets uit
te vergroten en meer effen stukken in de collectie te verwerken kreeg het
geheel een moderne dynamische look. PSYCHO KILLER, indeed. Iedereen ging een stuk
luchtiger buiten dan ze waren binnengekomen !

PS. in het modenummer van volgende week vind je een interview met Matthew
Williamson en de vergelijking tussen zijn eigen collectie en die voor Pucci.

Plaats een reactie

Required fields are marked *
*
*

%d bloggers op de volgende wijze: