Skip navigation

Nodig eens wat creativiteit uit

 

Handtassenkunstenaar (en allround designer) Michaël Verheyden blijft trouw aan zijn Limburgse root. Enkele maanden geleden verhuisde hij zijn hoofdkantoor naar de volledig vernieuwde C-Mine (C van Cultuur en Mine als verwijzing naar de mijn waarop het gebouwd staat) in Genk.

 

Reden genoeg voor een feestje, maar in plaats van zichzelf (en zijn handtassen en kunstwerken) in de spotlights te plaatsen, leek het hem een goed idee om zijn hoofdkantoor als exporuimte te gebruiken voor creatievelingen die hij door de jaren heen had leren kennen. Van jonge fotograaf Felix Baumsteiger tot gevestigde waarde Marina Yee, ‘Michaël Verheyden Invites’ was een leuke mix van fotografie, mode, video art en installaties.  Michaël zelf was alvast heel tevreden: “Als er dan toch een feestje gegeven moet worden, dan geef ik liever de kans aan anderen om gezien te worden. Ik wilde niet zomaar een ‘saaie’ receptie, en ik wilde ook geen tentoonstelling van mijn eigen collectie. Dus besloot ik een tijdelijke tentoonstelling te houden in mijn kantoren. Sommige mensen uit de tentoonstelling ken ik al jaren, anderen nog maar kort. Ze zijn stuk voor stuk getalenteerd, maar vooral ook sympathiek, iets wat ik behoorlijk belangrijk vind. En tegenwoordig is iedereen bezig met een goed doel, wel ik zie dit ook als goed doel: Jonge kunstenaars een platform geven.”

Naast de tentoonstelling waren er ook heel wat optredens gepland. We kwamen net te laat voor Krakow, maar plaatsten toch nog wat danspasjes op de muziek van ‘drumartiest’ Lawrence Wasser en dancesoloproject Stijn, ook allemaal kennissen van Michaël. Een beetje cultuur, een beetje muziek, een drankje (zonder hapje) en heel relaxte sfeer. Limburgers weten best wel hoe ze een vrijdagavond moeten opvullen. 

 

Plaats een reactie

Required fields are marked *
*
*

