Skip navigation

La Cambre show 08

De Hallen van Schaerbeek waren afgelopen weekend weer het toneel voor de jaarlijkse afstudeershow van La Cambre. Studenten uit alle jaren lieten zien wat ze kunnen, erg letterlijk dan. Collega ELLE girl Karen stond vooral verbaasd van de techniek van de studenten: rokken uit origami papier, gedeconstrueerde truien en inventieve broeken die rokken werden, of andersom. Het viel op dat veel van de studenten tailored elementen in hun collectie verwerkten, gaande van een verhoogde schouderpartij tot een nieuwe weergave van het maatpak. Mijn favoriet was het erg kleurrijke beeld neergezet door vierdejaars Hélène Balle. Let vooral op de gigantische tassen als in-your-face accessoires. Maar er zaten nog echte kunstwerken tussen de silhouetten die over en weer defileerden, dus nu is het alleen nog maar wachten tot de volgende Olivier Theyskens of Cathy Pill opstaat en de wereld verovert.

One Comment

  1. lafilledorien
    Posted donderdag, 12 juni 2008 at 21:12 | Permalink

    mijn favoriet was ook absoluut Hélène Balle!
    Heb gehoord van een paar modellen dat ze de collectie op 2 maanden heeft bedacht en gemaakt!
    De creaties van de eerste graad vond ik erg vernieuwend, had ik ook maar zo iets kunnen maken, duimen dat ik binnen een jaartje wordt toegelaten!
    Nu , op naar de show van Antwerpen- parrrty!


Plaats een reactie

Required fields are marked *
*
*

